Żonglerka tradycyjna i kontaktowa, chodzenie po linie, manipulacje kijem ogniowym -  w świetlicy wiejskiej w Pomigaczach nie ma czasu na nudę.
 
3

Dzieci i młodzież z terenu gminy Turośń Kościelna poznały tajniki sztuki kuglarskiej i ćwiczyły z wielkim zapałem na warsztatach, które odbyły się 20 września.

4
 
Szczególne  zainteresowanie wzbudziło chodzenie po linie.
 
5
 
6
 
Każdy z uczestników spróbował swoich sił w żonglerce. A pod koniec zajeć większość z nich potrafiła żonglować już trzema piłkami.
 
1
 
2
19 września 2013 roku o godz.11.00 w Gminnej Bibliotece Publicznej w Turośni Kościelnej odbyło się drugie spotkanie z seniorami w ramach projektu: "Spotkania z pasjami" realizowanego przez Fundację Orange.
 
3
 
1
 
Bohaterką spotkania była Pani Krystyna Janda - aktorka i reżyser, która ze swojego teatru "Polonia" w Warszawie opowiadała seniorom o własnym życiu, pracy oraz zaangażowaniu społecznym. 
 
2
 
Uczestnicy spotkania dowiedzieli się czym dla Pani Jandy jest teatr oraz wiele ciekawostek z jej życia prywatnego.
 
4
 
Zapraszamy seniorów do biblioteki na następne spotkanie, które odbędzie się w czwartek 26 września 2013 roku o godz.11.00. Bohaterką kolejnego spotkania będzie Pani Teresa Lipowska znana i lubiana aktorka szczególnie w roli Barbary Mostowiak z serialu: "M jak miłość".

 

           2
 
„Upiór w operze”, dodatkowe terminy, poszukiwane bilety
 
Ponad 19 tysięcy widzów obejrzało od dnia premiery (24 maja) przebojowy musical „Upiór w operze” w Białymstoku. Białystok jest drugim miastem w Polsce, które ma prawa do pokazywania tego musicalu wszech czasów. Pierwsza była Warszawa i Teatr Muzyczny Roma. W Białymstoku pokazywana jest właśnie oryginalna wersja Romy wyreżyserowana przez dyrektora tego teatru Wojciecha Kępczyńskiego. W stosunku do realizacji warszawskiej spektakl prezentowany w Operze i Filharmonii Podlaskiej jest „większy” i „efektowniejszy”. Większy – bo zwiększony został skład orkiestrowy, a podczas spektaklu brzmią prawdziwe organy. Chór pojawia się także w scenach tanecznych i aktorskich.   Efektowniejszy, bo słynny żyrandol  zawieszony nad środkiem widowni spada  szybciej. Dyrektor  Kępczyński tłumaczy, że warunkiem przeniesienia do Białegostoku „Upiora w operze” postawionym przez firmę Really Useful Group (związaną z Andrew Lloydem Webberem) było przeniesienie 1:1. „Każdą  zmianę,  musieliśmy konsultować z Londynem.  Ci którzy byli kilkadziesiąt razy w Romie na „Upiorze” dostrzegą te niewielkie różnice.” – mówił  w wywiadach Wojciech Kępczyński.
W Warszawie po bilety na Upiora ustawiały się kolejki. Tak też jest i w Białymstoku. Na specjalne życzenie widzów Opera i Filharmonia Podlaska postanowiła zwiększyć liczbę spektakli w tym roku. Dlatego pojawiły się wolne terminy już we wrześniu. Musical  Andrew Lloyda Webbera grany będzie do końca października. Potem ustąpi miejsca musicalowi „Korczak” i operze „Straszny dwór”. Obie wielkie produkcje inaugurowały prawie rok temu działalność Opery i Filharmonii Podlaskiej.  „Upiór”  powróci na scenę przy ul. Odeskiej pod koniec listopada i na początku grudnia. Na 20 grudnia zaplanowana została premiera opery „Traviata” Giuseppe Verdiego.
Dlaczego o „Upiorze w operze” mówi się musical wszech czasów?  To rekordzista w wielu dziedzinach.  To m.in. najdłużej grany musical w historii Broadwayu (Nowy Jork),  drugi najdłużej grany na West Endzie (Londyn ) i trzecie najdłużej grane przedstawienie teatralne na świecie. Musical zdobył ponad 70 znaczących wyróżnień teatralnych.
Produkcja oryginalnego musicalu wymagała każdorazowego udziału ok. 130 osób - obsady, muzyków oraz obsługi technicznej widowiska.  Przedstawienie wymaga 22 zmian sceny.
Dekoracje autorstwa jednego z najlepszych polskich scenografów Pawła Dobrzyckiego przyjechały z „Romy”, tak jak i kostiumy, które wykonali : Magdalena Tesławska i  Paweł Grabarczyk. Kierownictwo muzyczne nad musicalem objął Maciej Pawłowski. Za choreografię odpowiada Paulina Andrzejewska. Chór OiFP przygotowała Violetta Bielecka. Rolę drugiego reżysera i reżysera świateł przejął Sebastian Gonciarz, to z nim Wojciech Kępczyński stanowi sprawdzony duet. Odtwórcy głównych ról znani są także z warszawskiej realizacji: Damian Aleksander i Tomasz Steciuk jako tytułowy Upiór, Paulina Janczak, Edyta Krzemień i Kaja Mianowana jako Christine, Łukasz Talik jako Raoul.
Kilka danych udostępnionych   przez Teatr Muzyczny Roma  po realizacji tej wielkiej produkcji:
13 tirów przywiozło dekoracje
2 m/s to prędkość, z jaką spada żyrandol
250 kg waży żyrandol
300 kg waży słoń, którego można zobaczyć na scenie
8 km frędzli i 150 kg pasmanterii użyto do dekoracji i do szycia strojów
100 par butów i 300 kostiumów przygotowano na potrzeby przedstawienia.
 
 Zobacz jak wygląda „Upiór tej opery”  !!!!
 
Musical „Upiór w operze”
Opera i Filharmonia Podlaska w Białymstoku, ul. Odeska 1
Spektakl "Upiór w operze" zalecamy osobom powyżej 7. roku życia.
Czas trwania spektaklu:  2 godziny 40 minut,  przerwa : 25 minut
 
            1 
 
Telefon do kasy: (85) 306 75 04
email: //poczta.home.pl/mail/write?to=Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Więcej szczegółów na stronie internetowej: www.oifp.eu
Młodzieżowa Grupa Folkowa i Dziecięca Orkiestra Ukulele koncertowały 8 września na Festiwalu Kanton w Supraślu zorganizowanego w ramach projektu „Supraśl – Polskie okno na Szwajcarię”.
 
1 3
 
Dzieci i młodzież zaprezentowały utwory folkowe oraz rozrywkowe. Nasi muzycy otrzymali gromkie brawa od zgromadzonej publiczności.
 
2 4