Ostatni weekend maja należał do kolarzy. W sobotę, 29.05 z Białegostoku wystartował ORLEN Wyścig Narodów. Ponad 20 reprezentacji, skupiających zawodowców do 23 lat, rywalizowało o tytuł lidera międzynarodowego wyścigu. Zawodowcy ścigali się na dwóch trasach. Pierwszego dnia pokonali ponad 143 km, drugiego zaś przejechali niemal 125 km. Obie trasy przebiegały przez gminę Turośń Kościelna. Peleton przejechał m.in. przez Turośń Kościelną, Pomigacze, Baciuty i Markowszczyznę.

W niedzielę, 30.05 do wyścigu dołączyli amatorzy, którzy zmierzyli się na 82-kilometrowej trasie ORLEN Lang Team Race, wiodącej z Białegostoku przez Pomigacze, Turośń i Czaczki Wielkie. Zwycięzcą Wyścigu Narodów ORLEN w Białymstoku został Holender Marijn van den Berg.

O bezpieczeństwo zawodników i sprawną komunikację na drogach, w czasie dwudniowych zmagań kolarskich, na terenie gminy Turośń Kościelna, zadbała Podlaska Policja oraz gminne Jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej.

źródło: radio.bialystok.pl

oprac. i zdjęcia: Agnieszka Popławska


Wójt Gminy Turośń Kościelna wyróżniony Odznaką Honorową za Zasługi dla Samorządu Terytorialnego

27 maja przypada Dzień Samorządu Terytorialnego. Święto Samorządowców ustanowione zostało dla upamiętnienia  pierwszych, w pełni demokratycznych wyborów do rad miast i gmin.

W 31. rocznicę tych wydarzeń w siedzibie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów odbyło się uroczyste wręczenie odznaczeń za zasługi dla samorządu terytorialnego. Pośród ponad 60 wyróżnionych samorządowców znalazł się Grzegorz Jakuć. Wójt Gminy Turośń Kościelna odebrał odznakę honorową i dyplom z rąk premiera Mateusza Morawieckiego i szefa MSWiA Mariusza Kamińskiego.

Otrzymania tak honorowego wyróżnienia gratulowali wójtowi pracownicy Urzędu Gminy w Turośni Kościelnej.

Źródło zdjęć z uroczystości w KPRM: wideo, https://www.youtube.com/watch?v=3NDpsigN2Bo&t=1511s. [data dostępu: 28.05.2021].

Wrecznie odznaki

Wrecznie odznaki

IMG 20210528 121949

IMG 20210528 122445

IMG 20210528 122512

plakat zdjecie web

Celem projektu jest podniesienie wiedzy społeczności lokalnej obszaru LGD N.A.R.E.W. w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, w tym wykorzystania małej retencji w skali lokalnej, poprzez organizację konferencji i szkoleń.

Projekt jest realizowany w okresie 01.05.2021-31.10.2021 roku na obszarze objętym Lokalną Strategią Działania LGD N.A.R.E.W. tj. w gminach: Choroszcz, Łapy, Kobylin Borzymy, Krypno, Poświętne, Sokoły, Suraż, Turośń Kościelna, Tykocin, Wyszki, Zawady.
Grupę docelową projektu stanową osoby, które zamieszkują gminy z obszaru LSR, w szczególności osoby pochodzące z grup defaworyzowanych opisanych w LSR Stowarzyszenia N.A.R.E.W: bezrobotna młodzież (osoby do 35 roku życia), kobiety na obszarach wiejskich i tzw. „domownicy”, osoby starsze (po 50 r.ż), osoby niepełnosprawne, osoby zagrożone ubóstwem i wykluczeniem społecznym
W ramach Projektu zaplanowano następujące działania:

 

  1. Szkolenia z zakresu zastosowania małej retencji w gospodarstwie domowym i rolnym dla 110 uczestników (11gr x 10os x 8h). Szkolenia realizowane będą w każdej z gmin objętych projektem po jednym szkoleniu.
  2. Konferencja - Wzmacnianie odporności na zmiany klimatu, w tym występowanie suszy, poprzez wykorzystanie potencjału małej retencji i środowiska przyrodniczego na obszarze LGD N.A.R.E.W dla 50 uczestników.
  3. Zakup zbiorników na deszczówkę - w ramach realizacji projektu w celu promowania działań proekologicznych wpływających pozytywnie na zmiany klimatu zostaną zakupione dekoracyjne zbiorniki na deszczówkę, które zostaną umieszczone przy każdej z 11 gmin członkowskich Stowarzyszenia N.A.R.E.W. Będą one przykładem dobrych praktyk związanych z zatrzymywaniem wody dla mieszkańców poszczególnych gmin.

9 maja br. w Topilcu, w ramach cyklu „Tam po majowuj rosie” odbyło się spotkanie z tradycją ludową. Artyści z Muzeum Małej Ojczyzny w Studziwodach przybliżyli społeczności lokalnej białoruskie zwyczaje związane z wiosną, Oktawą Świąt Zmartwychwstania Pańskiego i dniem świętego Jerzego. Uczestnicy spotkania mieli okazję podziwiać tradycyjne stroje ludowe, wysłuchać śpiewu ohulek i obejrzeć obchód zasiewów zbóż, czyli procesję z ikoną po polach żyta i ich święcenie.

W korowodzie wołoczebnym, którego współorganizatorem był o. Jarosław Jóźwik – proboszcz parafii pw. św. Mikołaja Cudotwórcy w Topilcu, udział wzięli, Grzegorz Jakuć – wójt gminy Turośń Kościelna i Bożena Bieryło – dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Turośni Kościelnej.


zdjęcia: Agnieszka Popławska

Szkolenia jak budować i komunikować markę biznesową w Internecie?

Marketing i finansowanie działalności gospodarczej, Komunikacja marki, Tworzenie i promowania kanału sprzedaży – 4 certyfikowane szkolenia z najlepszymi specjalistami w branży! To kolejne działanie w ramach polsko-litewskiego projektu ACCESS.

Celem projektu ACCESS jest poprawa usług wspierania biznesu w Polsce (w regionie suwalskim i białostockim) na Litwie (w Kownie i okręgu mariampolskim). Partnerzy projektu to ze strony polskiej: Politechnika Białostocka i Stowarzyszenie Białostockiego Obszaru Funkcjonalnego oraz ze strony litewskiej: Politechnika Kowieńska, a także Kowieńska Izba Handlowo-Przemysłowa i Rzemieślnicza.

W ramach projektu po obu stronach granicy odbywać się będą bezpłatne szkolenia dla lokalnych przedsiębiorców, osób zatrudnionych, szukających nowych możliwości rozwoju przedsiębiorczości. Szkolenia skierowane są zarówno do ludzi młodzi (18-29 lat), jak i starszych przedsiębiorców, którzy posiadają ideę biznesową i chcą ją rozwijać. Udział w szkoleniach to szansa na poznanie warsztatu pracy twórców kampanii dla globalnych marek oraz na networkingową wymianę biznesowych doświadczeń z uczestnikami z Litwy.


W trakcie szkoleń dowiesz się (na praktycznych ćwiczeniach i przykładach z rynku) jak stworzyć fundamenty mocnej marki, skąd czerpać wiedzę o rynku, jak zarządzać finansami i jak zadbać o komunikację marketingową firmy.
Zapraszamy na warsztaty prowadzone w języku polskim. Każde ze szkoleń połączone jest z dodatkowym międzynarodowym spotkaniem networkingowym w języku angielskim z partnerami z Litwy.

Nasi eksperci to:

Marta Rogalewska – projekt menedżerka, strateżka marketingowa, analityczka, współzałożycielka dwóch agencji kreatywno-technologicznych, współtwórczyni edukacyjnej marki Gold&Finch.
Gabriel Matwiejczyk – psycholog, od 2005 roku zajmuje się badaniami Internetu, pomiarem efektywności kampanii. Współautor niedawno wydanego przez PWN podręcznika „Badania Rynku”.
Michał Olszewski – specjalizuje się w budowaniu i weryfikacji modeli biznesowych przy użyciu Lean Canvas i Business Model Canvas, pracuje w FundingBox Accelerator, międzynarodowej firmie wspierającej przedsiębiorców i innowatorów poprzez różne modele finansowania i programy akceleracyjne.
Tomasz Misiukiewicz – od ponad 10 lat zajmuje się komunikacją wizualną i reklamową, współzałożyciel i dyrektor kreatywny agencji holistycznej Przestrzeń.
Małgorzata Bieroza – ilustratorka i Art Director w Isobar Poland, założycielka i CEO studia projektowego Wyraz.
dr Paweł Tadejko – wielokrotnie nagradzany fotograf, od ponad 10 lat promuje Podlasie w kraju i zagranicą, architekt oprogramowania i specjalista od data science, dyrektor R&D w startupie workai.
Paweł Paszkowski – strateg e-commerce i marketingu internetowego, od ponad 10 lat menadżer w największych polskich e-commerce’ach.
Bartosz Jurkowski – psycholog, trener, lektor, założyciel centrum szkoleniowego I’MPRO IMPRO, prowadzi warsztaty improwizacji stosowanej dla zespołów, menedżerów, firm.

Tematy poszczególnych szkoleń i terminy:
• Szkolenie 1. Podstawy marketingowe i finansowe działalności gospodarczej – 18-19.05.2021
Na szkoleniu stworzymy fundamenty strategii marketingowej, pomożemy Ci zyskać kontrolę nad wizerunkiem i sprawnie ruszyć z przemyślanymi, nastawionymi na realizację celów działaniami! Drugi dzień szkolenia to wprowadzenie do badań rynku bazujących na najłatwiej dostępnych narzędziach oraz przegląd aspektów finansowych, które pozwalają na krytyczną analizę opłacalności biznesu.
• Szkolenie 2. Kreowanie wizerunku marki – 26-27.05.2021
Dowiesz się, jaka jest rola komunikacji wizualnej we współczesnej strategii biznesowej, jak odróżnić dobrą i złą komunikację oraz jak skutecznie pracować z freelancerami, studiami projektowymi i agencjami, by prowadzić efektywne działania marketingowe.
To także całodniowy warsztat fotograficzny oraz przegląd narzędzi związanych z fotografią produktową i marketingową.
• Szkolenie 3. Projektowanie i zarządzanie kanałem – 01-02.06.2021
Podczas szkolenia poznasz najważniejsze kanały sprzedaży oraz nauczysz się budować strategię obecności on-line dla Twojego biznesu. Pomożemy Ci zaprojektować ścieżkę zakupową Twoich klientów. Dowiesz się jak planować kampanie reklamowe i wydatki z nimi związane.
• Szkolenie 4. Promocja kanału – 09 i 11.06.2021
Zastanawiasz się, jak tworzyć treści, które przyciągają uwagę, angażują i sprzedają. Sprawdzimy to w praktyce! Poznasz język Internetu, dowiesz się jak włączyć marketing w wyszukiwarkach do swojej strategii i jak reagować na opinie klientów. Zmieniaj fanów w ambasadorów marki.
Otrzymasz szczegółową instrukcję – krok po kroku – jak stworzyć swoje pierwsze płatne kampanie w mediach społecznościowych (Konfiguracja Menedżera Firmy i Menedżera Reklam Facebooka, tworzenie grup docelowych, pierwsza kampania). Dowiesz się, jak uniknąć typowych błędów, przejąć kontrolę nad swoimi zasobami, skonfigurować grupy docelowe i zaplanować wydatki. Cały proces zostanie pokazany w czasie rzeczywistym w prawdziwym środowisku pracy – gotowy do skopiowania i stworzenia podstaw do profesjonalnej pracy.


Szkolenia będą przeprowadzone w formie zdalnej na platformie Zoom.
Czas trwania każdego szkolenia: 16h lekcyjnych (8:30-17:00) rozłożonych na dwa dni.
Każdy może wziąć udział więcej niż w jednym szkoleniu.


Formularz zgłoszeń

https://accesspb.webankieta.pl/


Zarejestruj się na szkolenia już dziś!

Kontakt w sprawie szkoleń: dr Joanna Szydło Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; dr Marta Jarocka Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Regulamin rekrutacji do udziału w szkoleniach ACCESS (PDF, wersja dostępna cyfrowo)

https://bof.org.pl/images/ACCESS/Regulamin-rekrutacji-do-udzialu-w-szkoleniach-ACCESS.pdf

Działanie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Interreg V-A Litwa-Polska 2014-2020.
Strona internetowa projektu ACCESS

https://istartup.eu/pl/

 logo RGB white